Beweging nodig, ga lekker wandelen tijdens je zwangerschap

  • Geplaatst op
  • Door Danielle van de Vlag (Puur van Geluk)
Beweging nodig, ga lekker wandelen tijdens je zwangerschap

Tijdens de zwangerschap kun je misschien even niet zo fanatiek sporten als je zou willen. Het is maar tijdelijk. Maar wil je toch graag de nodige beweging hebben tijdens de zwangerschap zonder dat je het risico loopt om te hard van stapel te lopen? Ga dan lekker aan de wandel! Je hebt immers beweging nodig enne… het geeft je gelijk een flinke dosis positieve energie.

Beweging nodig, ga lekker wandelen tijdens je zwangerschap

 

Tijdens de zwangerschap kun je misschien even niet zo fanatiek sporten als je zou willen. Het is maar tijdelijk. Maar wil je toch graag de nodige beweging hebben tijdens de zwangerschap zonder dat je het risico loopt om te hard van stapel te lopen? Ga dan lekker aan de wandel! Je hebt immers beweging nodig enne… het geeft je gelijk een flinke dosis positieve energie.

 

Wandelen maakt je spieren sterker

Tijdens het wandelen wordt kraakbeen opgebouwd en het maakt je lichaam en spieren sterker. Daarom is wandelen voor je zwangerschap en aankomende bevalling een mooie stok achter de deur. Want hoe fijn is het als je de bevalling met een sterk en uitgerust lichaam tegemoet kunt gaan? Bovendien helpt een sterk lichaam je ook om sneller aan te sterken en op te knappen na de bevalling. Dus tjop tjop, trek goede wandelschoenen aan en gaan…

 

Tip: Wandel elke dag een half uur. Dit geeft positieve energie en je lichaam profiteert van vele gezondheidsvoordelen.

 

Wandelen maakt je hoofd leeg

Niet alleen je lichaam en spieren maken een vreugdedansje bij een lekkere wandeling, ook je hoofd wordt hier superblij van. Je hersenen worden goed doorbloed en worden voorzien van voeding en zuurstof. Door een fijne wandeling te maken, kun je tevens je hoofd leegmaken en focussen op wat echt belangrijk is. Luister ondertussen naar een relaxed muziekje of luister naar alle natuurlijke geluiden om je heen van vogels en andere dieren. Je komt na een wandeling weer helemaal fris en fruitig en vooral opgeladen terug.

 

Wandelen vermindert stress

Het is bewezen dat meer beweging in combinatie met buitenlucht stress vermindert. Dus maak je je druk om je zwangerschap of heb je stress wanneer de bevalling steeds dichterbij komt? Ga lekker aan de wandel! Door te wandelen kun je beter relativeren, word je een blijer mens en vergeet je even alle sores en stress. Wandelen verlaagt bovendien je bloeddruk en cholesterolgehalte. Het maakt je fitter en energieker waardoor je beter slaapt en doorslaapt. Niet geheel onbelangrijk tijdens de zwangerschap.

 

Tip:Draag comfortabele kleding tijdens het wandelen.

 

Wandelen verhoogt je immuunsysteem

Naast alle bovengenoemde positieve punten verhoogt wandelen ook nog eens je immuunsysteem. Perfect, want dit heb je net nodig tijdens je zwangerschap. Zeker als je last hebt van verschillende zwangerschapskwaaltjes, zit je niet te wachten op een zwak immuunsysteem. Want met een goed immuunsysteem ben je beter in staat op te knappen van die vervelende kwaaltjes, word je minder snel ziek en herstel je beter.