Zomerse gezonde snacks die je een boost geven tijdens de zwangerschap

Zomerse gezonde snacks die je een boost geven tijdens de zwangerschap

Tijdens de zwangerschap heb je soms trek in lekkere en ongezonde snacks. En ja … dat moet af en toe ook echt wel kunnen natuurlijk. Zolang je bewust bent van wat je eet en hoe vaak, dan komt het zeker goed.

Maar ben je ook gek op lekker en gezond eten, maar ontbreekt het aan gezonde snack inspiratie? Check de volgende zomerse gezonde snacks die je ook nog eens een boost geven tijdens de zwangerschap.

 

Vers fruit, maar dan anders

 

Vers fruit is altijd een goed idee om te snacken en zit boordevol vitamines en mineralen. Maar ben je ook uitgekeken op appels en peren? Ga eens voor vers fruit, maar dan anders. In de zomer zijn er namelijk allemaal verschillende exotische fruitsoorten verkrijgbaar, zoals ananas, bosvruchten, mango, meloen en ga zo maar door. Blauwe bessen zitten vol antioxidanten en geven ook je immuunsysteem een flinke boost. Maak een lekker bakje yoghurt of kwark en voeg daar allemaal vers fruit aan toe, doe er vervolgens een flinke schep havermout bij, een laagje honing en klaar is je energieboost! Havermout is vezelrijk, zorgt voor een verzadigd gevoel en het helpt je stoelgang op peil te houden. Ben je niet zo gek op stukjes fruit of havermout? Maak van verschillende soorten fruit een lekkere frisse smoothie. Daar kun je zelfs nog een laagje yoghurt en een handje verse spinazie of broccoli aan toevoegen voor een extra energieboost.

 

Groente om mee te dippen

 

Tussendoortjes zijn altijd lekker en geven je een fijne oppepper. Maar ongezonde snacks geven je snel energie, maar daarna krijg je juist een energiedip. Dit wil je natuurlijk niet, zeker niet tijdens de zwangerschap. Dan kun je namelijk juist wel wat extra energie gebruiken. Ben je fan van lekkere groente, maar wil je het niet altijd alleen maar warm en als avondeten nuttigen? Neem in plaats van komkommertjes en tomaatjes, eens zoete punt paprika’s, groene/gele paprika’s, wortel en radijsjes mee uit de winkel. Maak er allemaal reepjes of stukjes van en dip ze in de kwark die je aanmaakt met verse kruiden, knoflook en bieslook. Te lekker en nog gezond ook!

 

Handje verse noten

 

Heerlijk als snack tussendoor! En dan wel ongezouten en ongebrande noten. Ongebrande noten zijn niet bewerkt en bevatten alleen de eigen aanwezige stoffen en geen andere toevoegingen. Verse noten verlagen de kans op hart- en vaatziekten, dus een extra goede reden om elke dag een handje verse noten te eten. Voeg voor de zoete smaak nog wat cranberry’s toe, deze zitten vol vitamine C en het werkt gelijk positief voor je blaas. Noten geven je snel een energieboost en het is nog eens lekker ook.

 

Breek de dag, tik een eitje

 

Een ei hoort erbij! In een ei zit veel proteïne, dit werkt stimulerend voor de groei van cellen van je baby. Eet af en toe een gekookt ei, een roerei of een omelet als snack.Aan de laatste twee kun je ook verse groente toevoegen voor extra vitamines en power! De omega-3 vetten in eieren zijn bovendien goed voor de ontwikkeling van baby’s. Geniet van deze zomerse gezonde snacks die je een boost geven tijdens de zwangerschap.