Welke zwemslag is nou het beste tijdens de zwangerschap?

Welke zwemslag is nou het beste tijdens de zwangerschap?

Niets is aangenamer dan tijdens de zwangerschap de extra kilo's die je meedraagt even niet meer te voelen.

Lekker even het zwembad in. Heerlijk gewichtloos in het water en rustig rond drijven of een paar baantjes trekken is een aanrader, maar welke zwemslag is nou het beste tijdens de zwangerschap?

Tijdens de zwangerschap is de schoolslag de beste zwemslag, je torso hoeft je hierbij niet te draaien en hij vergt weinig inspanning. Door de houding bij de schoolslag wordt de spanning op veel spieren die door de zwangerschap onder spanning staan stukken minder.

Een andere zwemslag die heel goed is tijdens de zwangerschap is de rugslag. Door het water wordt de zwaartekracht op je lichaam minder en kun je makkelijker op je rug liggen. De bloedsomloop in het water wordt niet afgekneld wat bij normale rug oefeningen wel het geval is. 
 

Nog 2 Tips om deze post af te sluiten.


>  Zorg ervoor dat je goed drinkt, voor, tijdens (ongeveer elke 20 minuten) en na het zwemmen. Is het heel warm in het zwembad of is het water zeer warm wordt aangeraden meer te drinken.

>  Als je genoeg energie hebt, probeer dan eens om elke dag 30 minuten te zwemmen. Ga je vroeg in de ochtend dan kan dit goed helpen tegen ochtendmisselijkheid en heb je voldoende energie voor de rest van de dag.