60 dagen bedenktijd!
Grote cupmaten (t/m cup M)!
Andere maat passen? Geen probleem!
Webwinkel KeurZwangerschapspanty's
0
60 dagen bedenktijd!
Grote cupmaten (t/m cup M)!
Andere maat passen? Geen probleem!

Door Danielle van de Vlag (Puur van Geluk)

4 Tips om mindful je bevalling tegemoet te gaan

Mindful je bevalling tegemoet gaan, welke zwangere vrouw wil dit nu niet? Je hebt vast een idee van de bevalling in je gedachten. Of je nu gaat bevallen van je eerste, tweede of derde (misschien wel meer) kindje. Dat het soms anders loopt, is veel moeders wel bekend. En daarom geven we je deze 4 tips om mindful je bevalling tegemoet te gaan, zodat je hopelijk met een rustig gevoel de bevalling tegemoet gaat.

 

Wat betekent mindful zijn?

 

Mindful zijn betekent dat je volledig bewust bent van het moment, je gevoelens en je lichaam. Mindful zijn zorgt ervoor dat je bewuster contact hebt met jezelf en je lichaam. Hierdoor kun je beter relativeren, herkennen, handelen en zelfs meer innerlijke rust vinden. En dit kun je natuurlijk perfect gebruiken om je bevalling vol vertrouwen tegemoet te gaan.

 

Tip 1: Leren loslaten is accepteren en vertrouwen

 

Een van de belangrijkste en gelijk een van de moeilijkste tips die we geven is het leren loslaten van de situatie. Je kunt de bevalling deels sturen naar je eigen wensen, maar soms ook totaal niet. Het loopt zoals het loopt en meestal loopt het totaal anders dan verwacht. Wat kun je het beste doen in zo’n situatie? Loslaten! Je hebt namelijk niet overal grip op en controle over, dus probeer de situatie los te laten. Dat geeft je veel meer rust en energie voor andere dingen. Er zijn bovendien deskundigen bezig om de bevalling in goede banen te leiden. Vertrouw op deze vakkundige mensen.

 

Tip 2: Probeer te ontspannen

 

Adem in .. adem uit .. Probeer zoveel mogelijk stress te vermijden en probeer juist zoveel mogelijk te ontspannen. Hier kun je al ver voor de bevalling mee beginnen door:

 

  • regelmatig tijd voor jezelf te nemen.
  • op tijd rust in te bouwen, zeker voor of na een drukke dag.
  • regelmatig een wandeling in de natuur te maken.
  • ontspannings- en ademhalingsoefeningen te doen.
  • languit op de bank te gaan liggen en een boek te lezen.
  • te luisteren naar je favoriete muziek en verder niets te doen.

 

Tip 3: Praat over je gevoelens

 

Je hoeft je gevoelens natuurlijk niet te blokkeren of parkeren. Vind je de bevalling spannend? Dat is heel logisch en natuurlijk. Praat over je gevoelens, angsten en spanningen. Een ander kan naar je verhaal luisteren, je troost bieden, gevoelens delen en je geruststellen. Maak gevoelens bespreekbaar, met je partner, ouders, vrienden en je verloskundige. Het is voor velen herkenbaar en dat sterkt je.

 

Probeer niet te bang te zijn voor pijn tijdens de bevalling, je lichaam is erop gebouwd. Bovendien maakt je lichaam door rust en ontspanning endorfine aan en dit werkt als een natuurlijke pijnstiller tijdens de bevalling.

 

Tip 4: Volg een zwangerschapscursus

 

Vind je het lastig om je gevoelens te delen met de dierbaren om je heen? Je kunt uiteraard ook een zwangerschapscursus volgen waar je ook andere zwangere vrouwen ontmoet. Zij zitten in hetzelfde schuitje als jij en wellicht kunnen jullie van elkaars tips gebruikmaken. Daarnaast leer je tijdens een zwangerschapscursus diverse oefeningen en krijg je tips & tricks om je bevalling zo goed voorbereid mogelijk tegemoet te gaan. Probeer ook echt te genieten van je bevalling, het is zo mooi en bijzonder!

 

Geniet nog van de zwangerschap en ga aan de slag met deze 4 tips om mindful je bevalling tegemoet te gaan.

 

Kijk ook eens op het Online Lifestyle Magazine PuurvanGeluk.com

 

 

Laat een opmerking achter

Opmerking

* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »